Ο Μητροπολίτης Γόρτυνος στην αναγόρευση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου κ.κ. Ιερωνύμου Β΄ σε Επίτιμο Πρόεδρο της Αδελφότητος Δημητσανιτών «Γρηγόριος Ε΄»

Με αισθήματα ιδιαίτερης χαράς και συγκινήσεως πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 24η  Ιουνίου 2026, στην Αθήνα και στην αίθουσα «Ιλισσός» του ξενοδοχείου Divani Caravel, η πανηγυρική εκδήλωση της ιστορικής Αδελφότητος Δημητσανιτών «Γρηγόριος Ε΄», κατά την οποία έλαβε χώρα η αναγόρευση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερωνύμου Β΄ σε Επίτιμο Πρόεδρο της Αδελφότητος Δημητσανιτών, ως ελάχιστη ένδειξη τιμής και ευγνωμοσύνης για τη μακρά, πολυσχιδή και ανεκτίμητη προσφορά του προς την Εκκλησία της Ελλάδος, την πατρίδα και τον άνθρωπο. 

Την εκδήλωση παρουσίασε η Πρόεδρος του Φορέα Διαχείρισης των Γενικών Αρχείων του Κράτους – Ιστορικού Αρχείου – Μουσείου Ύδρας, κυρία Κωνσταντίνα Αδαμοπούλου, ενώ ο Πρόεδρος της Αδελφότητος Δημητσανιτών κ. Φίλιππος Σωτηρόπουλος απηύθυνε προσφώνηση και καλωσόρισε τον Μακαριώτατο, τους Αρχιερείς και τους προσκεκλημένους.

Στη εκδήλωση παρέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως κ. Νικηφόρος, ο οποίος, στον χαιρετισμό του, συνεχάρη το Διοικητικό Συμβούλιο της Αδελφότητος για την αξιέπαινη πρωτοβουλία του να τιμήσει τον Προκαθήμενο της Εκκλησίας της Ελλάδος, επισημαίνοντας ότι η συγκεκριμένη διάκριση αποτελεί αναγνώριση της πολυετούς εκκλησιαστικής, κοινωνικής και εθνικής προσφοράς του Μακαριωτάτου.

Παράλληλα, ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στη βαριά πνευματική και ιστορική παρακαταθήκη της Δημητσάνας, γενέτειρας του Εθνοϊερομάρτυρος Πατριάρχου Γρηγορίου Ε΄, τονίζοντας ότι η Αδελφότητα, η οποία φέρει το όνομά του, διαφυλάσσει ζωντανή την ιστορική μνήμη και μεταδίδει στις νεότερες γενιές τις αξίες της Ορθοδοξίας, της φιλοπατρίας και της προσφοράς.

Υπογράμμισε ακόμη ότι ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος αποτελεί πρότυπο ταπεινής διακονίας, ποιμαντικής ευθύνης και κοινωνικής ευαισθησίας, έχοντας αναδείξει με τη ζωή και το έργο του το αυθεντικό πρόσωπο της Εκκλησίας, το οποίο εκφράζεται μέσα από την αγάπη, τη φιλανθρωπία και την ενότητα.

Ακολούθησαν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ομιλίες προς τιμήν του Μακαριωτάτου από προσωπικότητες της επιστημονικής, ακαδημαϊκής και πολιτιστικής ζωής της χώρας. Συγκεκριμένα, μίλησαν η τραγουδοποιός-ερμηνεύτρια κ. Χάρις Αλεξίου, η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Αρχαιολογίας του University of Nottingham και Διευθύντρια του Κέντρου Πελοποννησιακών Σπουδών κ. Χρυσάνθη Γάλλου, η ηθοποιός και πρώην Υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Άντζελα Γκερέκου, η Ομότιμη Καθηγήτρια του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου και πρώην Αντιπρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Αντωνία Μοροπούλου, καθώς και ο Καθηγητής Καρδιολογίας κ. Κωνσταντίνος Τούτουζας.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκε επίσης το μουσικό αφιέρωμα «Νότες Ευγνωμοσύνης», με την ερμηνεία δύο τραγουδιών της κ. Χαρούλας Αλεξίου από την καλλιτέχνιδα κ. Ζωή Παπαδοπούλου, προσδίδοντας έναν ιδιαίτερα συγκινησιακό τόνο στη βραδιά.

Μετά την αναγόρευσή του σε Επίτιμο Πρόεδρο της Αδελφότητος, ο Μακαριώτατος κ.κ. Ιερώνυμος Β΄ αντιφώνησε, ευχαριστώντας θερμά την Αδελφότητα Δημητσανιτών για την ύψιστη αυτή τιμητική διάκριση και εκφράζοντας τη συγκίνησή του για την αγάπη και την τιμή που του επιφυλάχθηκε. Τόνισε δε χαρακτηριστικά: «Σήμερα, με τα λόγια σας, ξέφυγα από το επίσημο και γύρισα στα χρόνια της Θήβας και στο απλό πνεύμα εκείνης της εποχής», απευθυνόμενος στους παρευρισκομένους και τους ομιλητές, τους οποίους ευχαρίστησε για τα λόγια αγάπης και εκτίμησης προς το πρόσωπό του. Μίλησε από καρδιάς για τα χρόνια της διακονίας του στη Θήβα, αναφερόμενος στο έργο που πραγματοποιήθηκε μαζί με τον μακαριστό Μητροπολίτη Θηβών και Λεβαδείας κυρό Νικόδημο για τη στήριξη και τη διαπαιδαγώγηση των νέων.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στον πνευματικό του γέροντα κυρό Νικόδημο, εκφράζοντας τον θαυμασμό και την ευγνωμοσύνη του, καθώς, όπως είπε, τον δίδαξε πως να γίνει καλύτερος ιερέας, εγκαταλείποντας την αυστηρότητα και την απότομη συμπεριφορά που επικρατούσαν παλαιότερα. «Ο παπάς πρέπει να βρίσκει έναν καλύτερο τρόπο και όχι έναν άγριο», ανέφερε χαρακτηριστικά, εκφράζοντας παράλληλα τη χαρά του για τη βραδιά αυτή, κατά την οποία, όπως είπε, όλοι μίλησαν με την καρδιά τους και όχι από τυπική υποχρέωση.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε μέσα σε κλίμα σεβασμού, συγκίνησης και ευγνωμοσύνης προς το πρόσωπο του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου, αναδεικνύοντας παράλληλα τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η Αδελφότης Δημητσανιτών «Γρηγόριος Ε΄» στη διατήρηση της ιστορικής μνήμης, της πολιτιστικής κληρονομιάς και των διαχρονικών αξιών της Δημητσάνας και, γενικότερα, της Γορτυνίας.

Φωτο: Χρήστος Μπόνης